Reklama kontekstowa

Reklama kontekstowa to forma reklamy internetowej polegająca na prezentowaniu treści reklamowej na stronach internetowych. Reklama jest dostosowana do treści strony na której jest umieszczona.

Reklama kontekstowa ma tą przewagę nad reklamą bannerową, że rozliczana jest w modelu za kliknięcie, a zatem reklamodawca ma pełną kontrolę nad kampanią i nie płaci często setki tysięcy wyświetleń reklamy, która nie pozyskuje dla niego nowych klientów. Często reklama kontekstowa mniej kosztuje niż linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania.

Reklama kontekstowa jest elastyczna. Tak jak w przypadku linków sponsorowanych kampanie kontekstową możemy uruchomić bardzo szybko. W czasie jej trwania możemy ją dowolnie modyfikować (usuwać reklamy, dodawać nowe, zmieniać je).

Reklama kontekstowa przyjmuje różne formy. Są to zarówno formy tekstowe jak i graficzne (zdjęcia, animacje i video). Reklamę kontekstową stosuje się najczęściej jako uzupełnienie linków sponsorowanych.